08-03-09 Schoolvoetbalprogramma 2009 is rond

De leerlingen van alle basisscholen in de gemeente Epe kunnen zich weer gaan opmaken voor het jaarlijkse Autoschade de Wilde schoolvoetbaltoernooi.
De organisatie heeft het programma rond. Opnieuw is er weer een enorme deelname van maar liefs 170 teams aan dit meerdaagse voetbalevenement in de gemeente Epe.
Groot is de animo bij de 20 basisscholen in de gemeente Epe want op
7 woensdagmiddagen nemen er bijna 1600 leerlingen deel op 7 verschillende locaties. Ook de allerkleinsten, de groepen 1 en 2, met totaal 30 teams zijn dit jaar ruim vertegenwoordigd.

Bovendien wordt er nog een extra speelmiddag aan toegevoegd omdat op 6 mei a.s. het regionale kampioenschap eveneens plaats vindt binnen de grenzen van de gemeente Epe.

De volgorde van de verschillende poules is dit jaar enigszins door elkaar gegooid. Niet de jongens in poule A trappen het toernooi af maar dit keer zijn het de meisjes in poule D, de meisjes uit de groepen 7 en 8 beginnen op 1 april. Zij spelen het openingstoernooi bij v.v. Emst, aanvang van dit toernooi is 13.15 uur.

Een week later, op 8 april, spelen de meisjes uit de groepen 5 en 6 in poule E het toernooi bij v.v. Wissel, aanvang 13.30 uur. Door de grote toename van deelneemsters heeft de organisatie vorig jaar gekozen voor een splitsing van de groepen, een andere locatie en een andere datum en dat is uitstekend bevallen. Het bleek dat hierdoor de organisatie veel beter verliep.

Weer een week later, op 15 april is c.s.v. VIOS in Vaassen gastheer van het koningsnummer van het schoolvoetbal, de jongenselftallen uit de groepen 7 en 8. Gelijktijdig spelen bij buurman S.V.Vaassen de 2e teams of mix groepen 7 en 8 hun toernooi. Aanvang van beide toernooien is 13.00 uur.

Vervolgens spelen de mix-teams uit de groepen 5 en 6 op 22 april het toernooi op sportcomplex De Hoge Kamp in Oene . Zij zijn dan te gast bij v.v. Oene, aanvang 13.30 uur.

Op 6 mei zijn dan de regio finales geprogrammeerd bij SV Epe. Uit 10 regio's komen dan de regiowinnaars zowel bij de jongens als bij de meisjes naar Epe voor een plaats in de halve finales.

Woensdag 13 mei komen er dan 36 teams uit de groepen 3 en 4 naar Vaassen voor hun toernooi bij KCVO, zij beginnen om 13.30 uur.

Tenslotte gaan de allerkleinsten, groep 1 en 2, spelen bij EZC in Epe op 27 mei a.s. om 13.30 uur. De prijsuitreiking zal op alle toernooien rond 17.30 uur plaatsvinden.

Mocht het slecht weer zijn op één van de speeldagen en de organisatie is genoodzaakt het toernooi af te gelasten, dan wordt het toernooi automatisch een week opgeschoven en wordt bij dezelfde vereniging alwaar het eerst gepland stond een week later gespeeld tenzij de organisatie om redenen anders beslist, maar dan wordt u hierover vroeg genoeg geïnformeerd.
De verwachting is dat er volop gestreden gaat worden voor de prijzen en mede door het initiatief van SV Vaassen om alle schoolvoetballers op 11 en 25 maart uit te nodigen voor een eerste schoolvoetbalclinic zal het niveau van de spelers en speelsters alleen maar toenemen. Een prachtig initiatief wat zeker navolging verdient.