16-05-18 Schoolvoetbaltoernooi Gemeente Epe, Poule E bij s.v. Wissel.

Elf meidenteams van diverse basisscholen uit de gemeente Epe namen het op woensdagmiddag 16 mei tegen elkaar op.
Ze werden daarbij enthousiast aangemoedigd door familie, meesters en juffen. De 100 meiden speelden in Poule E en komen uit groep 5 en 6. Rond één uur kwamen de eerste kinderen met begeleiders en supporters op het sportcomplex van SV Wissel.
De parkeerwachters stonden gereed om het parkeren in goede banen te leiden. Al snel was het een gezellige drukte rondom de kantine en de velden. Om half twee begonnen de wedstrijden.

Het toernooi verliep vlekkeloos en prima op schema. En gelukkig bleef het werk van de aanwezige EHBO'ers beperkt tot het plakken van enkele pleisters.

Toernooiverloop
De wedstrijden werden gespeeld in 2 poules. In poule 1 eindigde de Krugerstee op plaats 1 en 't Hogeland op plaats 2. In poule 2 eindigde de Zuukerschool op plaats 1 en Anne de Vries 2 op plaats 2.
In de kruisfinale won de Anne de Vries 2 van de Krugerstee met 2-0 en de Zuukerschool met eveneens 2-0 van 't Hogeland. In de strijd om plek 3 won de Krugerstee met 1-0 van 't Hogeland.
De finale was een herhaling van de poulewedstrijd tussen de Zuukerschool en Anne de Vries 2. In de poulewedstrijd won Zuukerschool overtuigend met 4-1. De finale was daarentegen erg spannend. Uiteindelijk won de Zuukerschool met 1-0.

Om half zes was de prijsuitreiking. De prijsuitreiking werd mede gedaan door Maud Herms van de Zuukerschool. Zij heeft vorig jaar de Gerard Berkhoff bokaal in deze poule gewonnen.

De Gerard Berkhoff bokaal, de prijs voor de meest enthousiaste, sportiefste, beste speelster ging dit jaar naar Fayera Renleo van de Krugerstee.

De einduitslag is 1e prijs voor de Zuukerschool, 2e prijs voor de Anne de Vries 2 en 3e prijs voor de Krugerstee.